Tunel Prenj vjerovatno je najveći graditeljski projekat u historiji naše zemlje, koji će povezivati srednju i sjevernu Hercegovinu i to direktno kroz planinski gorostas kojeg često, zajedno s Čvrsnicom, nazivaju i “hercegovačkim Alpima”.
U organizaciji JP Autoceste FBiH prije pet dana održan je Road Show na kojem su svim zainteresiranim konsultatntima prezentirani projekti za dionice Ovčari–Tunel Prenj–Mostar sjever i Mostar sjever–Mostar jug. Na Road Showu za tunel Prenj sudjelovalo je 17 zainteresiranih preduzeća, dok je za dionicu Mostar sjever–Mostar jug zanimanje iskazalo 15 preduzeća.
Ukupni procijenjeni troškovi radova i konsultatntskih usluga za novih 35 kilometara autoputa na tri dionice iznose 540 miliona eura, a sredstva bi se osigurala od međunarodnih kreditora (EBRD, EIB, WBiF), ali i vlastitih sredstava Autocesta FBiH.
Tunel će biti dio dionice autoceste Ovčari – tunel Prenj – Mostar sjever, a tunel prati i gradnja poddionice Mostar sjever – Mostar jug. Dužine nešto više od 10 kilometara, radit će se o devetom najdužem tunelu u Evropi, a o tome šta će značiti za saobraćajno povezivanje Hercegovine s Bosnom, dovoljno govori podatak kako bi put od Mostara do Sarajeva mogao trajati manje od sat, a međunarodni koridor privukao bi promet putnika i roba od Budimpešte prema Jadranu. Planirano je da gradnja počne iduće godine i da traje šest godina.
Projekt će zajedno finansirati Evropska investicijska banka (EIB) i Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD), koje će izdvojiti sredstva u iznosu oko 600 milion eura. Ministar saobraćaja i komunikacija FBiH Denis Lasić kaže kako se uz takav finansijksi aranžman, otvara i mogućnost prijave za bespovratna sredstva Evropske unije u iznosu do 120 miliona eura. Također, za dionicu Mostar sjever – Mostar jug osigurana je ponuda za zajedničko finansiranje od konzorcija domaćih banaka i EBRD-a u ukupnom iznosu od 240 miliona eura, što otvara mogućnost prijave za bespovratna sredstva EU u iznosu do 12 miliona eura.
– Novac je osiguran, samo još nije potpisan nikakav memorandum između Vlade Federacije. Radimo na tome. Iako mi imamo i drugih ponuda i izvora finansiranja, tako da eventualni neuspjeh pregovora s ovom bankom možemo zamijeniti s drugim finansijerima. Uvjereni smo da ćemo tokom ovoga ljeta riješiti ono, što se kaže, “papirnato”, a onda vrlo skoro ići na tenderisanje odnosno izbor izvođača – kazao je Denis Lasić ministar saobraćaja i komunikacija FBiH.
Naglašava da i cifre o kojima se govori su još samo okvirne.
– Tek kada bude raspisivanje struka će dati tačnu procjenu i onda će se izaći s ponudom. Ovo je okvirno zaduživanje, ne možemo reći da će biti 600 miliona, možda će vrijediti 520, a možda 619 miliona. To je vrlo relativno, ali to su cifre koje su se pojavile u početku pregovaranja države s finansijskim kućama – zaključuje Lasić.
Novac je osiguran ali memorandum nije potpisan. Umjesto konkretnih koraka za izgradnji tunela Prenj sve se svelo na Road Show i zakuhavanju priče o tunelu čija izgradnja bi mogla trajati jedno desetljeće. Jednog dana kada se završi tunel Prenj od Sarajeva do Mostara putovat ćemo sat vremena.
Index.ba