Vlada Kantona Sarajevo kreće u pregovore sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj radi osiguranja kredita za realizaciju projekata izgradnje tramvajske pruge Ilidža-Hrasnica, obnove voznog parka za tramvajski saobraćaj, kao i za projekt “Adaptivno upravljanje saobraćajem“.
Ovi projekti bi trebali koštati nešto više od 70 miliona KM.
Kako navodi ministar saobraćaja KS Adnan Šteta, pruga, trolejbusi i tramvaji koje Vlada KS planira nabaviti bit će u vlasništvu kantona.
– Prugu, trolejbuse i tramvaje nabavlja Ministarstvo saobraćaja, odnosno Vlada KS i oni će biti u vlasništvu Vlade. Dakle neće preduzeće biti vlasnik toga, a vlada će to na korištenje dati onome ko bude operativno spreman da odgovori izazovu – kazao je Šteta, čime je otvorio mogućnost da GRAS ne bude taj koji će dobiti nova vozila na korištenje s obzirom da Vlada KS posljednjih dana tihim glasom govori o stečaju ovog preduzeća.
Za projekat “Adaptivno upravljanje saobraćajem” Vlada KS planira izdvojiti čak 14 miliona KM. Šteta je kazao da taj projekat još uvijek nije zaživio, te da je još uvijek u fazi razrade.
– Adaptivno upravljanje saobraćajem ne znači da će se samo uvesti zeleni val za tramvaje. To je sistem upravljanja kompletnim putničkim prevozom kao što to imaju mnogi gradu u svijetu. To znači da će iz saobraćajnog centra, pod uvjetom da krenemo u ovaj projekat jer još nije odobren, kontrolisati stotinu najfrekventnijih raskrsnica. To neće biti samo za javni prevoz nego i za ostala putnička vozila – rekao je.
Zastupnik u Skupštini KS Mahir Dević tvrdi da je suvišno da se kanton uopće zaudužuje.
– Ni projekte koje su započeli ne mogu da završe jer im je realizacija budžeta jako loša. Nisu nam potrebna niti neophodna nova zaduženja u koja sadašnja Vlada KS kreće – kazao je Dević.