Sutra će biti tačno mjesec i po dana kako su Jablanicu i Konjic pogodile razorne poplave. Situacija tačnije stanje na terenu najbolje govori o nesposobnosti Vlade FBiH, na čijem je čelu Nermin Nikšić (SDP). Tome svjedoči i stanovništvo Donje Jablanice, transparentna ‘Sramota države i Vlade FBiH’ najbolje dokazuje stvarnu agoniju.
Posebna priča u svemu je sanacija pruge koja je nesumnjivo veleizdaja u smislu ekonomskog podrivanja države! Ali, navikli smo da pravosuđe u BiH radi odgođeno. Nemamo baš predmeta koji su pravovremeni, već je to upravo s odgođenim dejstvom kada šteta već nastavne.
Premijer Nermin Nikšić (ako uistinu to jeste, jer se u kuloarima priča da glavnu riječ vodi Elvedin Grabovica i drugi) obećao je da će Vlada FBiH na sljedećoj sjednici presjeći taj Gordijev čvor!?
Sjednica Vlade FBiH je sutra u Mostaru, ali važno je podsjetiti da je čvor zapetljala upravo sama Vlada! Logično je onda da ga i raspetlja, ali pravo pitanje je zašto ga je uopće petljala?
– Istina je uvijek negdje na sredini, a odgovornost kod svih nas. Vlada FBiH će na sljedećoj sjednici presjeći taj Gordijev čvor. I to je posljedica sustava u kojem živimo, pa svi nešto prijetimo jedni drugim nekakvim prijavama, pa se ljudi ustručavaju preuzeti inicijativu i odgovornost.
Naravno da ne podržavam ovakve javne istupe ni ministara, ni direktora, ni bilo koje javne ličnosti, jer im ne vidim svrhu, osim ličnog bježanja od odgovornosti i prenošenja odgovornosti na nekoga drugog. Svima ću reći sve što imam na sjednici Vlade i Vlade će presjeći, pa ćemo vidjeti ko je onda spreman da zasuče rukave – kazao je Nikšić nedavno za Avaz nakon press konferencije Edina Forte i Enisa Džafića.
A, kako je čvor uopće nastao?
Vlada Federacije BiH, iz samo njima poznatih razloga, je 16. oktobra donijela zaključak kojim je isključila Željeznice FBiH iz procesa sanacije, te je ovlastila Autoceste FBiH da uz putnu vrši i sanaciju željezničkog saobraćaja!?
“Zadužuju se Autoceste FBiH da u suradnji s međunarodnim financijskim institucijama u okviru već odobrenih kreditnih aranžmana provjere raspoloživost sredstava kako bi se u što kraćem roku izvršila sanacija cestovne i željezničke infrastrukture”, zaključak je koji je donijela Vlada FBiH.
Ovim zaključkom svezane su ruke Željeznicama FBiH. I tako se čeka skoro mjesec i po dana odgovora, ali ono što je došlo iz Autoceste (a bilo je logično) resorna ministrica Andrijana Katić (HDZ) je ignorirala.
Odgovor Autocesta FBiH još nije bio na sjednici Vlade FBiH.
Naime, Autoceste FBiH pišu da ne bi trebale biti direktno niti posredno uključene u sanaciju i rekonstrukciju oštećenog dijela infrastrukture u prvom redu jer bi angažiranje JP Autoceste FBiH na istim radovima predstavljalo kršenje odredbi Zakona o cestama, prvenstveno člana 13, stav 1.
“Predlažemo da Ministarstvo i Vlada FBiH razmotre druge mogućnosti sanacije i rekonstrukcije oštećenog dijela infrastrukture u skladu sa Zakonom o cestama FBiH i Zakonom o željeznicama FBiH.
I tako će Nikšić i Vlada FBiH odvezati čvor tako što će se vjerojatno u skladu sa Zakonom o žljeznicama FBiH obvezati željeznice
FBiH da vrše sanaciju
Među najpovoljnijim kompanijama su GIKIL, Adriatic Metals, Alternativa, Soda Lukavac i Bimal, dakle, kompanije koje se nalaze u kantonima ili dijelovima BiH s većinskim bošnjačkim stanovništvom kojem je njihova dnevna šteta zbog blokade željezničkog saobraćaja visoka čak 280.000 KM.