Vranduk: Još uvijek se ne nazire svjetlo na kraju tunela

Preporučujemo

Ne nazire se kraj saobraćajnom kolapsu na dionici od Zenice do Nemile zbog rekonstrukcije dva tunela i dva mosta u Vranduku te izgradnje novog tunela za evakuaciju u dužini od 850 metara, koji mjesecima izaziva haos na magistralnoj cesti M17.

Gužve, višesatni zastoji i negodovanje vozača, postali su svakodnevnica na bh. putnoj žili kucavici.

- -

“Rok za završetak radova je mart 2020. godine s tim da JP Ceste FBiH poduzima sve kako bi se saobraćaj vratio u tunel do kraja oktobra ove godine”, kazali su iz JP Ceste Federacije BiH d.o.o.

Podsjećamo, projektom rekonstrukcije tunela Vranduk II predviđeno je korištenje alternativnih pravaca te je saobraćaj bio preusmjeren na regionalnu cestu R445 Nemila – Banlozi – Zenica.

Ubrzo nakon što je saobraćaj preusmjeren na ovaj alternativni pravac prolazak teretnih vozila i povećanje saobraćaja regionalnom cestom koja nije projektovana za te potrebe, došlo je do značajnih oštećenja koja su dodatno usporila odvijanje saobraćaja.

Za sve to vrijeme iz ugodnih i klimatiziranih direktorskih kabineta JP Ceste FBiH izjavljivali su da ne postoje alternativni pravci te su pozivali građane i privrednike na strpljenje. Apsurdno i drsko je pozivati na strpljenje dok su građani satima čekali na temperaturama od trideset ili četrdeset stepeni.

- -

Jedino logično pitanje koje se nameće poslije višemjesečnog saobraćajnog kolapsa, jeste zašto prije rekonstrukcije tunela Vranduk nije prvo završen alternativni pravac, ili pronašao neki drugi, kojeg očito niko nije ni pokušao naći.

Da je JP Ceste FBIH pravovremeno angažovalo dovoljan broj stručnih osoba u traženju alternativnog pravca, da je izrađena studija koja pokazuje o kojim ekonomskim štetama i finansijskim iznosima se radi, i kako te štete izbjeći ili svesti na minimum, bilo bi jasno da se prvo morao obezbijediti alternativni pravac, pa tek onda početi sa radovima na tunelu Vranduk.

Predsjednik Udruženja poslodavaca Federacije BiH Adnan Smailbegović nedavno je kazao da su tužbe prema JP Ceste FBIH već u pripremi. Ranije je naveo da se dnevna šteta po privredu procjenjuje na skoro milion maraka, pa će tužbom tražiti da im se taj novac nadoknadi. A za primjer može se uzeti kamion s cisternom ili hladnjačom koji, ako čeka sat u koloni, pravi štetu od 200 maraka.
Obzirom da radovi dugo traju moguće je da će privrednici potraživati desetine miliona KM za štetu.

Kada govorimo o apsurdima u trenutno najomraženijem tunelu u regionu ne možemo, a ne spomenuti i kontrolu ispred ulaza.

Naime, 31. augusta došlo je do zaglavljivanja kampera, njemačkih registarskih oznaka što je uzrokovalo potpunu obustavu saobraćaja u jedva prohodnom tunelu.

Podsjećanja radi, ovo je treće zaglavljivanje u tunelu Vranduk. Polovinom augusta u svega nekoliko sati zabilježena su dva zaglavljivanja kamiona, na kojima je pričinjena veća materijalna šteta. Iz oba pravca puta M-17, neposredno prije ulaska u tunel, postoje kontrole visine, vozači ih uredno prođu, međutim, ipak se zaglave u tunelu. Da stvar bude gora, vozačima su uručene kazne, kao da gužva i pričinjena šteta na vozilima nisu bili dovoljni.

Priču završavamo podsjećanjem na ugovor vrijedan 76.592.799,03 eura kojeg su u maju ove godine potpisale JP Autoceste FBiH za izgradnju poddionica Vranduk – Ponirak je dio dionice Poprikuše – Zenica sjever (Donja Gračanica) koja se na sjeveru nastavlja na poddionicu Nemila – Vranduk i na jugu na poddionicu Ponirak – Vraca.

Poddionica Vranduk-Ponirak će, za razliku od magistralnog puta koji ide lijevom stranom rijeke Bosne, posmatrajući pravac njenog toka, autoput preći na desnu stranu rijeke.

Na ovoj poddionici, dužine 5,4 kilometra, bit će izgrađen jedan tunel, dva mosta i tri vijadukta
Na pitanje zašto se nije sačekala izgradnja dionica autoputa koje su već ugovorene, odgovor znaju u resornom federalnom ministarstvu pod čijim okriljem djeluju oba preduzeća, i Ceste FBiH i Autoceste FBiH.

Da se prvo završila izgradnja dionice autoputa pa zatim rekonstrukcija tunela na
magistralnoj cesti, sigurno niko ne bi ni primjetio da se izvode radovi, ne bi bilo gužvi i velikih finansijskih gubitaka.

Ukoliko je tunel izdržao 50 godina zar njegova rekonstrukcija nije mogla sačekati još 2 godine, koliko je i rok za izgradnju autoputa?

(Index.ba)

 

Najnovije

Francuska: Mladić usmrtio najmanje pet osoba u izbjegličkom kampu

Najmanje pet osoba je ubijeno u pucnjavi u i oko migrantskog kampa u blizini grada Dunkerka na sjeveru Francuske. Muškarac...