Banjaluka razmatra da u budućnosti uvede tramvaj

Preporučujemo

Grad razmatra da u budućnosti, po uzoru na metropole, osim autobusa, uvede i druge sisteme javnog prevoza poput tramvaja, ali od ovog projekta, koji je ujedno ekološki najprihvatljiviji, zasad je ostala samo želja.

Iz Odjeljenja za saobraćaj i puteve ističu da je izbor sistema javnog gradskog prevoza za pojedine gradove kompleksan proces koji obuhvata više uticajnih faktora kao što su: saobraćajni, prostorni, ekonomski, geografski i slično.

- -

“Svakako da Gradska uprava razmatra u budućnosti da uvede ovaj sistem javnog prevoza, ali je neophodno istaći da je proces transformacije gradskog prevoza na šinska vozila izuzetno skup i kompleksan, posebno u gradovima gdje ne postoji infrastruktura koja podržava ovaj vid prevoza”, istakli su oni.

Potrebno je, kako kažu, uraditi adekvatne analize i istraživanja na bazi kojih bi se donosile adekvatne odluke vezane za upotrebu tramvajskog saobraćaja u Banjaluci, te je u ovom momentu nemoguće raspolagati informacijama o finansijskim potrebama za ovu svrhu.

Nikola Ćopić, inženjer za bezbjednost saobraćaja i član koordinacione grupe za bezbjednost saobraćaja, istakao je za “Nezavisne novine” da je za uvođenje ovog vida javnog prevoza potrebno uraditi adekvatnu studiju za uvođenje tramvajskih linija u gradu Banjaluci.

“U okviru studije potrebno je izvršiti odgovarajuća brojanja i to: brojanje putnika u vozilima javnog prevoza, putnika na stajalištima, a zatim i anketiranje putnika, analizu kretanja vozila javnog prevoza, kao i intervale kašnjenja vozila javnog prevoza, odnosno da li ima kašnjenja istih”, pojasnio je on, te je dodao da je potrebno analizirati najopterećenije linije, s obzirom na to da je kapacitet vozila tramvajskog saobraćaja znatno veći od kapaciteta autobusa, te na tim linijama analizirati potrebu uvođenja ovog vida javnog prevoza.

- -

Mario Crnković, iz Udruženja “Green team” kaže za “Nezavisne” da posljedice aerozagađenja direktno utiču na zdravlje svih nas, a mi smo čak došli do tog nivoa da vazduh koji udišemo ima boju, ukus i miris.

“Jedan od načina, kako se suočiti sa problemom i umanjiti emisije CO2 je okretanje ekološki čistijim sistemima javnog gradskog prevoza”, objasnio je on te je dodao da su trolejbusi, tramvaji, kao i autobusi koji nisu pokretani motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem definitivno dio rješenja koje mora što prije dosljedno zaživjeti u praksi, jer su ekološki prihvatljivi.

“Uz to, obavezna je optimizacija saobraćaja u gradskim sredinama, kao i optimizacija linija gradskih prevoza, da bi se smanjila potreba korištenja privatnih motornih vozila”, kazao je Crnković.

Činjenica je, kako kaže, da je Bosna i Hercegovina, kada posmatramo aerozagađenje, nerijetko jedna od najgorih u svijetu kada dođe zimski period.

“Sve se to direktno reflektuje na zdravlje stanovništva, tako da preko 3.000 naših građana svake godine umire od posljedica aerozagađenja”, istakao je on.

Najnovije

Francuska: Mladić usmrtio najmanje pet osoba u izbjegličkom kampu

Najmanje pet osoba je ubijeno u pucnjavi u i oko migrantskog kampa u blizini grada Dunkerka na sjeveru Francuske. Muškarac...