Zahtjev mostarskog muftijstva za izgradnju interkulturnog centra Mevlana, na nekadašnjem lokalitetu Lakišića harema, u centralnoj zoni grada, odnosno mjestu gdje se sada gradi Hrvatsko narodno kazalište, upućen Gradu Mostaru, nije naišao na odobravanje. Iz Grada su odgovorili da nema osnove za centar Mevlana, kao ni osnove za naziv Lakišića harem.
Iz Muftijstva tvrde kako je zahtjev Islamske zajednice u Mostaru da se na prostoru gdje se gradi Hrvatsko narodno kazalište izgradi centar Mevlana, koji je legalan i legitiman i da postoje neosporno historijski dokumenti da je lokalitet Lakišića harema nasilno oduzet Islamskoj zajednici kako bi tadašnja vlast na tom mjestu izgradila željezničku prugu, što znači da je taj prostor u vlasništvu Islamske zajednice.
Iz Gradskog odbora HDZ-a, pak, kažu da je ovo isključivo stručno pitanje i da na području za koji je podnesen zahtjev za izgradnju centra ne postoji nikakva gradnja koja je propisana Regulacijskim planom Grada Mostara, a navode da je za gradnju potrebna i građevinska dozvola.
Istog mišljenja su i u HRS-u.
“Da bi do građevinske dozvole došli, vi trebate da vam taj objekat bude ucrtan u regulacijski plan i na kraju krajeva to zemljište na kojem mislite graditi treba biti u vašem vlasništvu. Kad bilo koji, odnosno kada svi uvjeti budu zadovoljeni, naravno da se može graditi bilo šta”.
SLAVEN BEVANDA, vijećnik HRS-a u Gradskom vijeću Grada Mostara
“Nema tu, po meni, ništa sporno nego jednostavno prostorno planskom sadašnjom dokumentacijom toga mjesta nije predviđena izgradnja nikakvog objekta na toj lokaciji i znači, mi da bi pričali o nekim stvarima, trebamo pričati otvoreno, pošteno i jasno”.
Iz Medžlisa Islamske zajednice Mostar nisu htjeli davati izjave. Svoj komentar iznijeli su u kratkom saopćenju u kojem su naveli kako izjava predsjednika GO HDZ-a ne zavređuje nikakav ozbiljan osvrt.
DINO ef. MAKSUMIĆ, glavni imam Medžlisa Islamske zajednice Mostar
“Ta izjava ne zavređuje nikakav ozbiljan osvrt, ona samo potvrđuje kontinuitet jedne politike koja diskriminira muslimane i njihovu vjersku organizaciju – Islamsku zajednicu, i uporno radi na dezintegraciji umjesto integraciji Mostara. Gospodina Novaka i slične njemu pozivamo da isčitaju štiva i dokumente koja tretiraju ovu problematiku, a tu mislimo i na bosansko i na englesko izdanje knjige Lakišića harem u Mostaru: trajanje i otimanje”.
Podsjetimo i da je gradonačelnik Mario Kordić još krajem maja ove godine, nakon sjednice Gradskog vijeća, u izjavi za medije ustvrdio kako spomenuta inicijativa Medžlisa nije dobronamjerna i da ne postoje bilo kakvi formalni ni pravni uslovi za izdavanje bilo kakvih dozvola na tom lokalitetu. Prema njegovim riječima, tu se ne radi ni o kakvim zabranama već o zakonskim procedurama kojih se trebaju pridržavati sve strane, pa tako i vjerske zajednice.
MARIO KORDIĆ, gradonačelnik Mostara (28.05.2024.)
“Jedan od puteva rješavanje središnje zone, sa Mevlanom ili bez nje, to će reći struka kad se i ako izradi regulacijski plan. Meni smeta što je pritisak na tu lokaciju gdje se formalni i pravni uvjeti ne mogu ispuniti”.
Inače, Gradsko vijeće Grada Mostara je u avgustu prošle godine svojom odlukom obavezalo gradonačelnika da putem međunarodnog javnog poziva pribavi Regulacioni plan.
MIRZA DREŽNJAK, vijećnik SDA u Gradskom vijeću Grada Mostara
“U svakom slučaju odluka Gradskog vijeća trebala je da bude provedena i Gradsko vijeće da razmatra Nacrt regulacijskog plana centralne zone, a i mimo toga mogla je Komisija za izdavanje stručne ocjene dati mišljenje na zahtjev Islamske zajednice za tu centralnu zonu, pošto mi smatramo da ta centralna zona nema regulacijskog plana jer znamo da je međunarodna zajednica poništila sve planove koji su pisani za to područje”.
Kakav će epilog dobiti priča o izgradnji Mevlane, odlučit će novi saziv Gradskog vijeća. No, kakva god odluka da bude, mostarsko muftijstvo je već odavno iznijelo stav o ovom pitanju, a on je da neće odustati od izgradnje ovog centra, jer, kako su naveli u jednom od saopćenja, oduzeti sakralni prostor vakufskog lokaliteta Lakišića harema na temelju historije, tradicije, civilizacije, kulture, morala i prava mora biti vraćen Islamskoj zajednici.