Bosni i Hercegovini će trebati još najmanje sedam godina kako bi se dovršila gradnja autoceste na dijelu Koridora V c, s obzirom da su iz Autocesta Federacije BiH na čijem se čelu nalazi Elmedin Voloder najavili da će radovi biti završeni do 2028.godine.
Do danas je izgrađeno tek 114,5 km autoceste i to dionice Svilaj – Odžak, Zenica sjever – Tarčin i Međugorje – Bijača, a nove dionice na “kapljicu” se puštaju u promet, što investitor i poduzeće Autoceste Federacije BiH pravdaju teškim uvjetima na terenu i potrebama preinake ranije izrađenih projekata.
Ukupna dosadašnja ulaganja izvršena u izgradnju autocesta na Koridoru Vc uključujući građevinske objekte i opremu, te uključujući i investicije u toku iznose 2,65 milijardi KM. Do sada u eksproprijaciju zemljišta uloženo blizu 290 miliona KM vlastitih sredstava – rečeo je z Index.ba iz Autocesta Federacije BiH.
Tunel kroz planinu Prenj je izazov kojega investitor i vlasti u BiH tek trebaju svladati. Šest godina, kako su isplanirali u BiH, trebalo bi za izgradnju tunelskih cijevi i za to bi trebao osigurati oko 240 milijuna eura. Za financiranje gradnje cijelog pravca od Tarčina do Mostara trebalo bi pak ukupno 840 miliona eura.
Završetak izgradnje autoceste na Koridoru Vc kroz Federaciju BiH je planiran za kraj 2028. godine. Izgradnjom kapitalnog i u strateškom smislu najvažnijeg, ali i tehnički najzahtjevnijeg, projekta na Koridoru Vc – tunela Prenj čija će izgradnja trajati šest godina bit će kompletirana izgradnja Koridora Vc na teritoriji Federacije BiH. Završetkom izgradnje autoceste na Koridora Vc Bosna i Hercegovina će dobiti 320 km autoceste, od čega kroz Federaciju BiH prolazi 275 km. U narednom period će se graditi preostalih 123,8 km autoceste na Koridoru Vc, čija ukupna vrijednost investicije iznosi 3.566.532.066 KM. U prvoj polovini ove godine bit će okončane procedure izbora izvođača i početak radova za novih 23 kilometara autoceste. Ovaj investicijski ciklus je vrijedan 519 miliona KM. U drugoj polovini ove godine planiran je i početak novog investicijskog ciklusa vrijedanog 1,95 milijarde KM za izgradnju ukupno 61,5 kilometara. – istakli su iz Autocesta Federacije BiH za Index.ba.
Na dijelu koridora koji prolazi kroz Federaciju BiH biti izgrađeno ukupno 138 mostova/vijadukata i 44 tunela. O toga je do sada izgrađeno ili je trenutno u izgradnji 19 tunela ukupne dužine od 22,3 kilometra. Kada je riječ o mostovima, do sada je u izgradnji 38 mostova / vijadukta ukupne dužine od 14,1 km.
No, do sada obustava radova na tunelu Hranjen imala je ozbiljne šanse da preraste u jednu od najvećih afera u BiH, tešku preko 65 miliona KM. Izvođač radova Euroasfalt potrošio je 65,7 miliona KM namijenjenih za gradnju tunela (skoro cjelokupan ugovoreno iznos) a urađena je tek trećina posla.
Ukupno, do sada je iskopano 37 posto tunela, a utrošeno je 97 posto od ukupne vrijednosti ugovorenih radova te je proteklo 80 posto ugovorom definisanog roka za završetak radova – navedeno je informaciji JP Autoceste FBiH dostavljenoj Vladi Federacije BiH u augustu prošle godine.
Pričalo se tada i o posebno nteresantnoj ulozi Jasmina Buče, koji je u ime Autocesta osmislio kompletan projekt. Nakon što je ugovor sa Euroasfaltom potpisan 22. septembra 2018. godine, Bučo je podnio ostavku u Autocestama i otišao na poziciju direktora Euroasfalta, firme koja od Autocesta dobila ovaj, po Bučinom modelu osmišljen projekat.
Tvrdnje tada novog, svježeg rukovodstva Autocesta FBiH na čelu s Elmedinom Voloderom koje je i pokrenlo cijelu priču, da će svi odgovorni odgovarati, da će se ugovor s Euroasfaltom prekinuti i da će biti izabran novi izvođač bili su samo predstava za javnost. Ništa od toga se nije desilo.
Autoceste, Euroasfalt, Voloder i Bučo su zakopali ratne sjekire i nastavili po starom. Kašnjenjima. Radi se o privrednicima koji su bliski svakoj vlasti, a Voloder je čak u aktuelni Parlament FBiH izabran kao član Nezavisnog bloka. No samo nekoliko mjeseci kasnije i nekoliko privatnih poslova sa Autocestama kasnije, postao je član SDA i kao njen kadar postavljen za direktora ovog javnog preduzeća.